Regi konyha naplója

Regi konyha naplója

Hortobágyi húsos palacsinta

2017. december 29. - Regikonyhanaplója

3_masolata.jpg

A hortobágyi palacsinta, gyermekkorom egyik kedvenc étele. A nagymamám készíti szerintem a legfinomabb húsos palacsintát. (Bár ezzel biztosan sokan vagyunk így, a nagyik főztje sokszor pótolhatatlan és utánozhatatlan.) Én azért megpróbálkoztam vele és szerencsére, nem okoztam neki csalódást. :)
Tulajdonképpen egy pörkölt és palacsinta kell hozzá. Legalábbis ez az alap, amiből össze fog állni ez a finomság.
Nagyon kiadós, akár előételnek, de főételnek is megállja a helyét. 

Hozzávalók: (kb. 12 darab palacsintához)
1 közepes fej vöröshagyma
500 g sertés darált hús
2 dl víz
2 kiskanál piros paprika
csipetnyi bors
csipetnyi ételízesítő, só
2 gerezd fokhagyma
1 mokkáskanál majoranna
1 nagy pohár tejföl
0,5 dl olaj
1 dl tej
2 kiskanál liszt

Palacsinta tészta:
200 g liszt
4 dl tej
2 tojás
1 dl szénsavas ásványvíz, vagy szóda
késhegynyi só és cukor
1 evőkanál olaj

olaj a kisütéshez

Elkészítés:
A húsos palacsinta tölteléke egy finom pörkölt.
A hagymát megpucoltam és apró kockákra vágtam. Kis olajon megdinszteltem és rátettem a darált húst. Jól összeforgattam és pár percig együtt sütöttem, míg a hús kifehéredett picit.
Ezután alá öntöttem egy kis vizet, ami azért is fontos, hogy főzés után sok szaftja legyen. Ha elkészült a pörkölt, ezt a levet használjuk a mártás készítéséhez.
Fűszerként piros paprikát, borsot, kis ételízesítőt,sót és fokhagymát használtam.
Kb. 1 óra alatt puhára főztem a húst.
Míg a pörkölt fő, megsütjük a palacsintákat. Palacsinta tészta tekintetében szerintem, ahány ház, annyi szokás. Megadok egy alternatívát, én ezt használom, de természetesen mindenki készítheti a saját bevált receptje szerint. Az összetevőket jól kikevertem, hogy ne legyen csomós és tejszínszerű, egynemű tésztát kapjak.
Utána kis olajon, forró palacsinta sütőben kisütöm. Ami fontos, ne hagyjuk sütés közben kiszáradni a tésztát, mert akkor töltés közben elrepedhet.
A kész húst leszűrtem, a szaftot pedig visszaöntöttem a fazékba. Ha nagyon kevés lé maradt, akkor kis vizet keverhetünk hozzá, viszont akkor utána kell fűszerezni, nehogy íztelen legyen.
Én is tettem még bele egy kis borsot és fokhagymát.
A szafthoz hozzá adtam a tejföl felét és jól összeforraltam. Készítettem egy habarást lisztből és tejből és óvatosan hozzá öntöttem. Az sem jó ha nagyon híg, de az sem ha meg áll benne a kanál. Szép, sűrű mártásnak kell lennie.
A palacsintákba két evőkanál húst kanalaztam, majd behajtottam mind a két szélét és óvatosan felgöngyöltem. Ha valakinek úgy szimpatikusabb, hajthatja háromszög alakúra is.
Tálaláskor a palacsinták tetejére öntünk egy kis mártást, majd egy kanál tejfölt.

2_masolata.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://regikonyhanaploja.blog.hu/api/trackback/id/tr4513530691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása