Regi konyha naplója

Regi konyha naplója

Hamis pizza- kenyérlángos

Tejfölös fokhagymás

2017. november 24. - Regikonyhanaplója

 pizza1.jpg

Ha péntek este, akkor pizza.
Az igazi, házi pizza tészta felülmúlhatatlan.
Legalábbis szerintem, nagyon ritka, ha egy gyors pizzázó tudja überelni.
Te választhatod meg, hogy milyen legyen a tésztája, mennyire legyen ropogós, tele legyen feltéttel, vagy csak sonka, meg sajt díszelegjen rajta.
A variációk határtalanok és tulajdonképpen, ha te magad készíted, előbb eheted, mint hogy kimondanád, "szeretnék egy pizzát rendelni" :) Azért nem teljesen, de biztosan előbb asztalra kerül, mint ha megrendeled. Nem beszélve a finom illatokról, amik sütés közben keletkeznek.  
Most egy tejfölös pizzát készítettem. Bevallom, nem volt itthon paradicsom szósz (öreg hiba, többet nem követem el), bár az eredmény nagyon ízletes lett, így utólag nem is bánom, hogy kimaradt a bevásárló listáról.

pizza3.jpgHozzávalók:
(1 nagy tepsi és két kisebb pizza lett belőle)

Tésztához:
0,5 kg liszt
fél élesztő (25 g)
csipet cukor az élesztőbe
lapos evőkanál só (2 g)
0,5 dl olaj

Feltét:
2 dl tejföl
csipetnyi bors és só
2-3 gerezd fokhagyma
1 evőkanál petrezselyem
1 evőkanál metélőhagyma (szárítottat használtam)

200 g szeletelt csirkemell sonka 
100 g sajt (trappistát használtam)

Díszítéshez:
1 paradicsom
fél lila hagyma
egy csipet metélő hagyma

Elkészítés:
Dagasztó tálba öntjük a lisztet és a közepébe kis mélyedést készítünk.
Ebbe a kis lyukba morzsoljuk az élesztőt és csipetnyi cukrot szórunk rá. A mélyedésbe öntünk 0,5 dl langyos vizet.
pizza6.jpgA sót a lisztre szórjuk, ügyelve, hogy középre ne menjen. 1-2 perc után gyúrni kezdjük a készülő tésztát és még 2 dl langyos vizet adunk hozzá.
Majd 0,5 dl olaj következik, apránként hozzá csorgatjuk. Addig dagasztjuk, amíg szép hólyagos, levegős nem lesz.
10-15 percig kell keleszteni.
Míg a tészta kel, a sütőt előmelegítjük.
A feltéthez összekeverjük a tejfölt, sót, borsot, felszelt petrezselymet és metélőhagymát. Fokhagyma nyomón átpaszírozzuk a fokhagymát és mehet bele.
A sajtot lereszeljük, a csirkemell sonkát felszeleteljük vékony csíkokra. Kiolajozunk és kilisztezünk egy tepsit és szépen bele nyújtjuk a tésztát.
Megkenjük a kikevert tejföllel, megszórjuk sonkával és sajttal.
Kedvünk szerint díszíthetjük. Én most paradicsomot és lila hagymát használtam, kicsit a langallóra emlékeztetett az eredmény.
Előmelegített sütőben, 180-200 fokon sütjük kb. 20 percig, míg a széle aranybarna nem lesz.

Sokan csak az olasz pizzára esküsznek. Egy szicíliai asztal, egy szicíliai szakács, ennyi a jó étel titka, tartja egy régi olasz mondás.
Bár nem vagyok sem szicíliai, sem pedig szakács, azért remélem ízleni fog neked is.

Finom, a széle ropogós és a tejföltől igazán krémes lett a közepe. Pizzára fel! :)

pizza4.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://regikonyhanaploja.blog.hu/api/trackback/id/tr1513355991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csakférfi 2017.11.25. 21:41:10

Mi is szoktunk otthon sütni pizzát.
A 18 éves gyerekem ,ha néha mejön a józan esze, el tudja készíteni.
Amúgy inkább szeret beülni valahová.
Pedig elkészíteni egyszerübb.
Köszi a posztot!
:)

KKZZ 2017.11.25. 21:43:08

A pizza - többek között - a paradicsomszósz és a mozarella sajt miatt pizza.
Amit készítettél is lehet finom, meg ízletes sajtos-tésztás étel, de sokkal inkább nevezheted kenyérlángosnak (langalló), mint pizzának.

Regikonyhanaplója 2017.11.25. 21:56:49

@KKZZ: Köszönöm a kommentet. Igen, a feltét valóban kicsit langallósra sikerült, ahogy említettem is a poszt végén. Általában paradicsomosan készítem, de sajnos most nem volt itthon és csak kipattant, hogy süssünk valami finomat. Szerintem ebben is, mint minden elkészülő ételben, ahány ház, annyi szokás. Van aki vastag tésztával készíti, valaki vékony roppanóssal, a feltétek pedig millió variációban léteznek.
Mi pizzának ettük. :) ...de ha valaki kenyérlángosnak készíti, szerintem akkor sem fog csalódni.

Rébusz 2017.11.25. 22:09:57

Nekem ez kinézetre nem pizza, a tésztája inkább a kenyérlángosra hasonlít, sőt a feltét a natúr tejföllel (besamel helyett) még inkább egy kenyérlángos ízvilágát idéz fel bennem. Sajnálom, mert én egy igazi ropogós, aranyszínű, szaftos szószú pizza miatt kattintottam ide, de aki kenyérlángost akar, az talán itt jó helyen jár.

Regikonyhanaplója 2017.11.25. 22:13:26

@Rébusz: Sajnálom , ha csalódást okoztam...mivel előtted is jelezték, így megváltoztatom a nevét. :)
A ropogós és szaftos egyébként meg volt benne, igaz nem paradicsommal. :)
Természetesen a feltétet a saját ízvilágod szerint formálhatod, ez a legszuperebb benne.

csakférfi 2017.11.25. 22:42:22

@Nagy Pálfy Regina:
Szivesen!
:)
A feleségem is pizzának ismeri.
Igaz rég voltunk már a családdal . Pedig ,amikor a gyerekek kisebbek voltak,több közeli helyre is eljutottunk.
"Papírvékony" idéztem a nejem negatív kritikáját.
Nem szereti.
Énsem.
De tőlem lehet kenyérlángos is.
Mondjuk mi "amolyan magyaros" gasztrobetyárok vagyunk.
:)

2017.11.26. 09:23:26

@csakférfi: a valódi olasz pizza vékony tésztájú. Pizza Hut csinál (legalábbis külföldön) olyan opciót, amit lehet kérni, hogy a pizzatészta édes, konkrétan a kristálycukor rajta van a tészta szélén. Borzasztó. Persze a Pizza Hut úgy viszonyul a valódi pizzához, mint a kannásbor a díjnyertes francia borokhoz.

AdamTheTux 2017.11.26. 09:23:46

Igazi pizzát egyébként nem könnyű otthon sütni, mert az egyik trükkje pont a nagyon magas hőmérsékleten (350-400 °C, vagy több) nagyon rövid ideig sütés. Az olaszoknál ezért is vékony a tészta, és kevés a feltét.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2017.11.26. 09:23:57

Májkrémet kentem a kenyérre, arra sajtot, és sütőben megpirítottam.
Elég jó pizza lett... :x

odamondó 2017.11.26. 09:24:12

@KKZZ: van pizza bianca is olaszoknál.

csakférfi 2017.11.26. 15:35:42

@karandash:
Ja.
:)
Kannásbor vs díjnyertes bor.....alkesznek mindegy.
pizza vs kenyérlángos....éhes embernek mindegy.
:) :)

Mellyssa 2017.11.26. 17:41:36

Tészta 10 perc elősütést elbírt.
süti beállítások módosítása