Regi konyha naplója

Regi konyha naplója

Gumicukor felnőtteknek

Kávé likőrös házi gumicukor

2017. december 30. - Regikonyhanaplója

3bonbon_masolata.jpg

Biztosan sokan ettetek már vodkába áztatott gumicukrot, ami a fiatal kori házibulik kihagyhatatlan dobása :)
Úgy gondoltam, kicsit tovább dolgozom az öteletet és készítek egy házi gumicukrot csak felnőtteknek.
Mivel nagy kávé rajongó vagyok, így mi más lehetne benne mint kávé és kávélikőr. Természetesen, ha valaki nem szereti ezt a kombinációt, elkészítheti más ízű krémlikőrrel, csak az arányokra kell figyelni.
A recept nagyon egyszerű és könnyen is kivitelezhető. A hűtés is meg van kb. 1,5 óra alatt, így még a buli napján is elő lehet rukkolni vele.

Hozzávalók (21 db-hoz)
A likőrös réteghez:
1 dl kávé krémlikőr, vagy Bailey's
0,5 dl tej
15 g zselatin por

A kávés réteghez
1 dl presszó kávé
2 evőkanál cukor, vagy eritrit, esetleg méz (ha édesebbre szeretnéd akkor lehet több)
10 g zselatin por

1bonbon_masolata.jpg

Elkészítés:

Először a likőrös réteget készítettem el. Egy kis fazékba öntöttem a likőrt és a tejet, majd melegíteni kezdtem. Amint langyos, hozzá kell keverni a zselatin port. Nem szabad hagyni hogy felforrjon. Jól összekevertem és le is zártam alatta a gázt.
Ezután lehaboztam a tetejét (mint a húslevesnek), ez azért fontos, mert ha rajta marad a hab, a kis gumicukrok nem lesznek mutatósak, tele lesznek belül lyukakkal.
Szilikonos bonbon formát használtam, de ha nincs otthon, akkor egy jénai, vagy tepsi is megteszi. Ennél a változatnál, szilárdulás után kis kockákra kell vágni a gumicukorkákat.
Az első réteget fél órára fagyasztóba tettem, míg hűlt elkésztettem a kávés részt. Tulajdonképpen ugyanaz a folyamata, mint az elsőnek.
A langyos presszó kávéba öntöttema cukrot, majd a zselatint, keverés, habozás, formába öntés. Mielőtt ráöntöd a második réteget, ellenőrizd az ujjaddal, hogy a likőrös rész megszilárdult e, ha még nem, akkor hűtsd tovább picit.
A két réteget még fél órára fagyasztóba tettem, teljesen megszilárdultak.
Utána átköltöztettem őket a hűtőbe, nem akartam, hogy esteleg megfagyjanak.
Könnyen kijöttek a formából.
Aki szereti a kávét, annak biztosan ízleni fog.
Készítettem egy alkoholmentes változatot is a sofőröknek. Itt a likőr helyett kókusztejet használtam és felülre került a kávépötty.
Ha szeretnél egy gyerkőc barát verziót is, a likőr helyett használj gyümölcslevet. 2 dl gyümölcslé, 20 g zselatin por. :)
Fontos, mivel nem tartalmaz tartósítószert, így mindenképpen hűtőben tárold, feltéve ha marad belőle. Kb. 1 hétig fogyasztható.

2bonbon_masolata.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://regikonyhanaploja.blog.hu/api/trackback/id/tr8013534465

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása