Regi konyha naplója

Regi konyha naplója

Boros szilvás csirkemáj bacon köntösben

Vörösboros mártással

2017. december 08. - Regikonyhanaplója

maj3.jpg

Szeretem a húsokat gyümölccsel kombinálni. Egyszerű fogásból is ünnepi lakomát varázsolnak.
A boros aszalt szilvás csirkemáj egy ínycsiklandó előétel, ami tökéletesen passzol bármilyen húsos főfogás mellé, de önmagában is megállja a helyét.

Hozzávalók:
0,5 kg csirkemáj
100 g aszalt szilva
200 g bacon
1,5 dl édes vörösbor

Vörös boros mártáshoz:
1,5 dl édes vörösbor + szilvás bor
a sütésből maradt pecsenyelé
15 g vaj
1 evőkanál lekvár (cseresznye, vagy szilva)
csipet só
ízlés szerint bors
csipet fokhagyma por

Elkészítés:
A májat megtisztítottam, levágtam róla az inas részeket és félbe vágtam őket. Az aszalt szilvákat beáztattam vörös borba körülbelül fél órára.
A májakat egy-egy bacon csíkra fektettem, majd a közepébe nyomtam egy aszalt szilvát. Fontos, a bort, amiben áztattuk a szilvát, tegyük félre, mert a mártáshoz ezt fogjuk használni.
Óvatosan felgöngyöltem a bacont, benne a finomságokkal, majd egy tepsibe tettem őket. Ha gondolod, fogpiszkálóval megtűzheted, úgy biztosan nem csúszik szét sütés közben.
Előmelegített sütőben, 180-200 fokon, 30 perc alatt készre sütöttem.
A boros mártáshoz, az aszalt szilvás bort, plusz másfél deci édeset egy serpenyőbe öntöttem, adtam hozzá egy kis vajat, 1 evőkanál lekvárt, a fűszereket és a sütésből maradt pecsenyelét.
Körülbelül 10 perc alatt sűrűre főztem.
Nagyon jól illett a szilvás tekercsekhez. Szerintem tökéletes ünnepi előételnek, vagy főfogás mellé.

maj4.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://regikonyhanaploja.blog.hu/api/trackback/id/tr1113437747

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása