Regi konyha naplója

Regi konyha naplója

Rudolf a mályvacukor rénszarvas

2017. december 06. - Regikonyhanaplója

szarvas4_masolata.jpg

A mikulásnak ilyenkor rengeteg dolga van. De legalább ilyen szorgalmasak a rénszarvasok is, akik elviszik minden gyerekhez.
Úgy gondoltam, idén besegítek egy kicsit és új testvéreket kapnak a rénszarvasok. Táltos és Üstökös nyomában, biztosan jól jön majd Mályva és Ropi segítsége is, nem beszélve Rudolf piros orráról :)
Mi így vártuk a mikulást, keksz helyett vidám szarvasokkal kedveskedtünk neki.

Hozzávalók:
(12 szarvashoz)
15 db mályvacukor,pillecukor
12 db pálcika (pop up pálca, vagy erősebb szívószál)
100 g étcsokoládé (70 %-osat használtam)
fél evőkanál olaj
kis zacskó ropi perec
12 db piros M&M's cukorka

szarvas1_masolata.jpgElkészítés:
A szarvasok összeállítása nem nehéz, bár kis kézügyességet igényel. A legviccesebb talán, a hogyan készítsünk perecből agancsot rész volt...még véletlenül sem úgy törtek, ahogy szerettem volna :)
Egy éles késsel sikerült ügyesen ketté vágni a pereceket, bár rengeteg elpattant közben :)

A mályvacukrokat rátűztem a pálcákra. Előkészítettem egy hosszú poharat.
Forró gőz felett megolvasztottam a csokoládét és tettem bele fél evőkanál olajat.
Óvatosan bele forgattam a mályvacukrot, kanállal is csorgattam rá, hogy mindenhol befedje a csokimáz.
Majd a hosszú poharakba tettem őket, míg kicsit dermednek. Ezután bele tűztem a ropi agancsokat. Úgy volt a legegyszerűbb, hogy két oldalról, a kettőt egyszerre nyomtam a mályvacukorba.
Kicsit kitettem a hidegre, hogy a ropik a helyükön maradjanak.

Addig elkészítettem a szemeket, szintén mályvacukorból. A cukrokat körülbelül 0,5 cm-es karikákra vágtam és a közepüket kicsit összenyomtam, majd fogpiszkálóval az olvasztott csokiból kis pöttyöt festettem rájuk.
Ezután következett a rénszarvas orra. Az olvasztott csokiba mártottam a piros cukrok egyik felét, majd rányomtam a pillecukorra.
Pár percre megint hidegre tettem őket. Majd ugyanígy kerültek a szemek is a helyükre.

Nagyon mókásan néztek ki, ahogy figyeltek minket a pohárból és nem mellesleg finomak is.
A kislányom arcára azonnal mosolyt csaltak.

szarvas2_masolata.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://regikonyhanaploja.blog.hu/api/trackback/id/tr2013443939

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása