Regi konyha naplója

Regi konyha naplója

Mézes sült körte

Egy finom desszert dióval és füge lekvárral

2017. december 05. - Regikonyhanaplója

korte2.jpg

Az ünnepi készülődés már a levegőben van.
Az adventet üdvözlő fények nagyon sok házat díszítenek. Ilyenkor még inkább olyan illatokra és ízekre vágyom, amik kicsit előrébb hozzák a karácsony boldog, meghitt pillanatait.
Nálam a fahéj és a mézeskalács fűszerei igazi ünnepi hangulatot teremtenek.
A mai sült körtém tökéletesen bele illett ebbe az elképzelésbe, és az illatok, amik belengték a konyhát...próbáld ki, nem fogsz csalódni

korte4.jpg

Hozzávalók:
6 db körte
3-4 evőkanál méz
0,5 dl citromlé
12 mokkáskanál füge lekvár
1 kávéskanál mézeskalács fűszerkeverék
2 evőkanál mazsola
2 evőkanál dió
0,5 dl cherry vagy rum

Elkészítés:
A körtéket megmostam, ketté vágtam és óvatosan kiszedtem a magházat. Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem őket.
Először lekentem egy kis citromlével, hogy ne barnuljon meg azonnal. A mézhez hozzá adtam a fűszerkeveréket. A mazsolát cherrybe áztattam kb. negyed órára, hogy ne legyen olyan száraz.
A körtéket megkentem a mézzel, majd a magház helyére, egy mokkáskanál fügelekvárt kanalaztam.
Ezután megszórtam az apróra vágott dióval és a mazsolával. A cherry levéből is tettem rá egy picit.
180 fokra előmelegített sütőben 15-20 percig sült. Figyelni kell, nehogy a dió megégjen.
Forrón tálalva a legfinomabb, bár nekem hidegen is ízlett.
El tudom képzelni akár egy gombóc fagyival is.

korte1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://regikonyhanaploja.blog.hu/api/trackback/id/tr9113430335

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása