Regi konyha naplója

Regi konyha naplója

Sushi

2017. december 01. - Regikonyhanaplója

sushi4.jpg

Személy szerint nagyon szeretem a sushit. Több félét kóstoltam már, de bevallom, nekem mindig az itthon készített az igazi. Valószínű azért, mert rengeteg fajtája létezik, a bele tekerhető töltelékek száma pedig végtelen.
Mivel most készítettem egyedül először, így vettem egy sushi készletet. Gondoltam ha sikerül, akkor legközelebb beszerzek mindenből nagyobb adagot, de elsőre ez is jó, mert szinte minden volt benne, ami a sushi készítéhez szükséges.
Amit pluszban vásároltam az egy 500 g-os sushi rizs, mert azt kevésnek tartottam a dobozban.
Nagyon jó kis készlet, még sushi tekerő bambusz is volt benne.

Hozzávalók:
4 db nori lap (fekete tengeri moszat, szárított algalap)
300 g sushi rizs (sokkal tapadósabb, mint a hagyományosan használt rizs)
3,5 dl víz
200 g füstölt lazac

szójaszósz
wasabi paszta

Sushi-zu (1 evőkanál dressing kell kb. 140 g főtt rizshez, én nem szoktam bele tenni)
6 evőkanál fűszerezett rizsecet
2 teáskanál cukor
1 teáskanál só

Elkészítés:
Először át kell mosni a rizst, addig amíg a leve már nem fehér, hanem átlátszó. Ezután megfőzzük. Itt nem használunk olajat, mint a hagyományos rizs főzésnél.
sushi1.jpgFeltesszük a vízben, éppen, hogy csak egy kicsit forrjon. Ha elfőtte a levét, zárjuk le, és lefedve hagyjuk állni még kb. fél órát. Így még tovább puhul.
Míg hűl a rizs, készítsük elő a nori lapokat és szeleteljük fel a lazacot kb. 2 cm-es csíkokra.
A sushi-zu-hoz keverjük össze a langyos rizsecetet a cukorral és a sóval. Óvatosan csorgassuk a szétterített rizsre és forgassuk bele.
(Bevallom, ezt a lépést ki szoktam hagyni. Én 1 dl szójaszószba keverek egy kis kanálnyi rizsecetet. Mi így szeretjük, ebbe mártogatjuk a kész sushit)
A kihűlt rizs nagyon ragad, ezért érdemes vizet oda készíteni, hogy bele tudjuk mártani a kezünket, mert formálás közben rajta marad az összes. :) Vigyázzunk a vizes kezünkkel, nehogy eláztassuk az alga lapokat.
A nori lapokat fényes felükkel lefele tesszük, a bambusz tekerőre. Erre terítjük szét a rizst. Ha ügyesek voltunk, egy jól formálható rizst kaptunk. Próbáljuk úgy, hogy ne maradjanak kis lyukak, mert ott üres lesz a tekercs :) A szélére is jusson belőle.
A nori utolsó 1 cm-re már ne tegyünk, mert ott fog összetapadni ha felcsavarjuk.
Az elejére tegyünk lazacot és pici wasabit (nagyon csípős, óvatosan bánjunk vele).
Ha valaki szereti és bírja a mega erőset, többet is használhat, én csak mértékkel tettem rá. Ezután a bambusz segítségével, próbáljuk jó szorosan feltekerni a sushit.
Kicsit görgessük meg a bambuszt, hogy a nori szabadon hagyott vége jól hozzá tapadjon a tekercshez, valamint így ölt formát a sushi. Lehet kerekre, akár alagút formájúra hengergetni, vagy négyzetre, kinek melyik tetszik.sushi3.jpg
Tekerjük ki a bambuszt és tegyük félre a tekercset kb. 10 percre, utána egy jó éles késsel szeleteljük fel 1,5-2 cm-es darabokra.
Érdemes a kést minden szeletnél letörölni, mert a ragacsos rizs ráragad és úgy nem vág szépen.
Fütölt lazac helyett, lehet használni garnéla rákot, kagylót, de ha hús mentesen szeretnéd, tehetsz bele zöldségeket is.
Sokan tesznek bele garit, más néven sushi gyömbért. Én nem szeretem.
A kész sushit szójaszószba mártogatjuk. A legegyszerűbb kézzel enni, de ha valaki szeretné,megpróbálhatja az evőpálcikát is.
A sushi készítése szerintem egy nagyon jó kis program, akár barátokkal, vagy családdal.

sushi2.jpg

 

 

rizs1.jpgKicsit több rizst készítettem, mint ami az alga lapokra kellett, így desszert is került az asztalra. A maradék rizst tovább főztem egy kis tejjel, vaníliával, cukorral, így egy nagyon finom tejbe rizzsé formálódott. 15 hónapos babám nagy örömére :) Legközelebb szerintem ebből a rizsből készítem, mert tökéletes volt az állaga. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://regikonyhanaploja.blog.hu/api/trackback/id/tr1813409551

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása