Regi konyha naplója

Regi konyha naplója

Spenótos tészta

2017. november 18. - Regikonyhanaplója

Első receptem egy nagyon egyszerű, de mégis finom spenótos tészta.

spenotkicsi1.jpg

Hozzávalók:
1 evőkanál zsír (disznó, kacsa) ki mit használ
50 g bacon
250 g spenót (én friss leveleket használtam, előtte felszeleteltem, de lehet mirelit is)
3-4 gerezd fokhagyma
ételízesítő (ízlés szerint)

bors
1,5 dl főzőtejszín, vagy 1,5 dl tej és 3 evőkanál tejföl
100 g sajt (én trappistát és goudát használtam)
200 g tészta (szarvacska, copfocska)

Elkészítés:
A zsíron megpirítjuk a bacon kockákat és hozzáadjuk a kis kockákra, vagy fokhagymanyomón átnyomott fokhagymát.
1 perc után rádobjuk a spenótot és kicsit megfonnyasztjuk. Ráöntjük a főző tejszínt.
Fűszerezzük, sózzuk, borsozzuk és készre főzzük a spenótot. (Kb. 15 perc)
A tésztát közben enyhén sós vízben megfőzzük.
A spenótot ha kész van, összekeverjük a tésztával. Bevallom, én a spenótot előtte leturmixoltam, mert 1 éves kislányom nem tudta volna megenni a nagyobb spenót darabokat. (Ha mirelitből készíted, erre nincs is szükség). Így igazán habos lett az állaga. Szerintem az is nagyon ízletesen néz ki, ha nagyobb spenót levelek vannak a tésztán.
Keverés után a spenótos tésztát egy tűzálló tálba öntjük. Tetejét megszórjuk sajttal és 180 fokon 15 perc alatt készre sütjük, míg a sajt arany barnára nem változik.

Szénhidrát : 100 g-ban kb. 25 CH

Kalória: kb. 300 kcal

spenotkicsi2.jpg

Nagyon egyszerű, viszont tényleg érdemes kipróbálni, mert igen finom.
Kislányom Lara letesztelte. Szerintem a fénykép magáért beszél.

spenotkicsi3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://regikonyhanaploja.blog.hu/api/trackback/id/tr613303617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása